18-22 ŞUBAT 2007 AĞRI DAĞI KIŞ TIRMANIŞI – ETKİNLİK RAPORU

ETKİNLİK TEKNİK DİREKTÖRÜ= Korkut güven ,Mustafa Kızıltaş

17/ 02/ 2007

13.00    Erzurumdan Doğubeyazıta hareket

18.00 Doğubeyazıta varış ve isvakhan otele yerleşim.(Otel üçreti kişi başı 20 ytl)

18/ 02/2007

05:00    Kalkış.

05:30    ısfahan otelde toplanma ve ve kahvaltı

06:00     özel tutulan minibüsle saat 6,30 da Eli köyüne   doru yola çıktık. Yolumuzun üzerindeki İlçe Jandarma Komutanlığına uğrayarak yarım saat içinde çıkışımız için yasal proödürü tamamladık ve yola devam ettik. Saat 8 de Eli köyüne ulaştık ve hemen 3200 kampına hareket ettik.

Saat 14:30  3200 kampına vardık. Hava kararmadan  çadır kuracağımız yeri kardan  temizleyip çadırımızı kurduk. Güneş battıktan sonra hava inanılmaz soğudu . gece saat üzerindeki çadır dışı ölçüm -38.5 dereceği göstereiyordu.

19/02 /2007

07:00   . kalktık ve kahvaltımızı yapıp çadırlarımızı topladık

08:30     4200 kampına hareket. Hava oldukça güzel .mola yerlerinde atletimizi bile çıkarıp güneşleniyoruz.

15:15      4200 kampına varış ve çadır kurma . bu arada yarın öyleden sonrası için havanın bozacağını öğreniyoruz. Daha önce 4000 metre de yaşadığım iştahsızlık sorunumu bu sefer iyi aklitimize olmam nedeniyle yaşamadım.zirve için ve soğuk hava nedeniyle erkenden uyuyorum..gece bir ara yine çadır dışı sıcaklık ölçümü    -46 derece .gece boyunca esen sert rüzgar uyumamızı etkiliyor.

20/08 /2006

04:30 kalkış.  Dün ilan edilen yola çıkış saati rüzgar nedeniyle saat 6 ya alınıyor.

06:00  Rüzgara rağmen  yola çıkış. 4200 kampı sonrası dik olan yamaçtan  kıramponlarımızı takıp yürümeye başladık.Özellikle 4500 metreden sonra  nepalde edindiğim kondisyon kendini  hissettirdi. Yakaladığım yavaş ama sürekli tempom sayesinde çok zorlanmadan ardı ardına dört adet tepeyi geçtim. 4900 buzul başlangıcına vardığımda saat 11:00’u  gösteriyordu.  Yolda plastik ayakkabı eksikliğini her zaman duydum. Ayak  parmaklarımım donmaması için sürekli hareket ettirdiğim ayak parmaklarım buzul başlangıcında sabit hattın açılması için beklerken donma tehlikesi geçirdi. Durumu  faliyet sorumlusu Ertuğrul Tugay ‘ a bildirdim. Bu arada hızını iyice artıran fırtına grubu dönme kararını aldırdı. Fırtına nedeniyle zirve iptal edildi. Donmak üzere olan ayak parmaklarım nedeniyle Ertuğrul  Tugaydan izin alarak hızlı bir şekilde 4200 deki çadır alanına döndüm.

14:30 Çadırıma girdim ve ayak parmaklarıma masaj yaparak  donmaktan son anda kurtardım. Gece boyunca etkisin artıran fırtına çadırlarımızı patlatacak kadar zorladıysada bunu başaramadı.

21/ 02 /2007

08:00 Kalkış.  Hala devam eden şitdetli fırtına deniyle çadırlarımızı toplamakta bir hayli zorlandıysakta bunu bir birimize yardım ederek başardık.

09:00 Eli köyüne hareket. Fırtına 2500 metre ya kadar bizi takip etti. Bu metreden sonra ise yavaş yavaş etkisini azalttı.

15:00  Eli köyüne verış. Bizi bekleyen kamyonna binerek aşağıda kalan minübüse hareket.

16:30  Doğubeyazıta varış. Tekrar otele yerleşim..

18:00  Değerlendirme toplantısı için tüm grup  bir restauranda buluştu. Beraber yemek yiyip durum değerlendirilmesi yapıldı.

21/ 02 /2007

07:30  Kalkış

08:30   Otobüsle erzuruma hareket

14:00   Erzurum havalimanına varış

15:30   Sun Express ile direk Erzurum’dan Antalya’ya uçuş

17:30  Antalya’ya varış

18:00   Fethiye’ye hareket

22;00  Faliyetin başladığı yer olan evime varış.

ETKİNLİGE KATILANLAR=

8. Nahide  Alpdoğan  İzmir
  9. Hüseyin Dönmezoğlu Eskişehir
  10. Nurdoğan Aydoğdu  Konya
  11. Ve Bursa’dan 4kişi. Bu 4 kişi federasyonla her hangi bir bağlantıları olmayıp bizimle beraber faliyet birleştirilmesi yapılan Korkut Güven’in arkadaşlarıdır.